Videre til indhold
ALTID GODE PRISER - ALTID GRATIS FRAGT - TELEFON 91 25 52 30
ALTID GODE PRISER - ALTID GRATIS FRAGT - TELEFON 91 25 52 30

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Navn : Maxigastro.dk
Cvr-nr : 26204178
Adresse : Lone Kellermanns Vej 7 - 2450 København SV

Email:
Salg: thomas@maxigastro.com
Service: service@maxigastro.com

Sådan køber du
Find varen og klik på knappen "Læg i kurv". Du kan nu enten handle mere eller gå til kassen, for at fuldføre din bestilling. På bestillingssiden indtastes køberoplysninger samt evt. alternativ leveringsadresse. Herefter åbner et nyt vindue, hvor der indtastes kreditkortoplysninger. Efter indtastning af disse oplysninger genereres en automatisk ordrebekræftelse som fremsendes til den e-mailadresse du har angivet i bestillingen. Som køber godkender du ved bestilling/betaling vores handelsbetingelser. 

Generelle bestemmelser:
Betaling sker med kreditkort via kryteret forbindelse og vi gemmer ikke dine kreditkortoplysninger. Når der bestilles på maxigastro.dk accepteres det at varer er solgt til erhvervsbrug og købelovens almindelige bestemmelser derfor ikke finder anvendelse. Når ordren er afgivet på maxigastro.dk fremsendes ordrebekræftelse og eller faktura, efter modtagelse af denne kan kunden ikke fortryde sit køb, men må istedet benytte sig af returretten. Ved nægtet modtagelse af en varer gælder samme vilkår som ved returnering af varer. Betaling af skaffevarer sker med strakshævning af købsbeløbet, så snart varen er bekræftet afsendt fra leverandørens lager. Varer leveret af Maxigastro er dennes ejendom indtil den fulde købssum er betalt.

Reklamationsret
Betingelserne for køb hos Maxigastro afviger fra købelovens normale bestemmelser. Maxigastro benytter sig af købelovens bestemmelse om aftalefrihed mellem virksomheder. Maxigastro yder 1 års reklamationsret overfor virksomheder, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker kun ved korrekt brug af produktet og dækker derfor ikke ved f.eks. slitage eller skader opstået ved forkert betjening eller manglende vedligeholdelse samt uautoriserede indgreb. Eventuelle fejl skal meddeles Maxigastro indenfor rimelig tid, varer ombyttes kun i særlige tilfælde. Evt. reparationer skal udføres af en af Maxigastro henvist servicemontør. Der ydes som udgangspunkt 12 måneders garanti på alle produkter fra Maxigastro med mindre andet er angivet, garantien omfatter udelukkende de benyttede reservedele og ikke servicemontørens tidsforbrug, som faktureres efter regning.

Undtagelser for 12 måneders garanti er blødgøringsanlæg samt blendere til under kr. 2.000,00 excl. moms og isterningsmaskiner, opvaskemaskiner samt espressomaskiner mrk. Maxima, hvor der ydes 6 måneders garanti på reservedele. Disse regler gør sig også gældende for ismaskiner til under kr. 20.000,00 excl. moms. hvor der ydes 3 måneders garanti på reservedele. Garantien omfatter ikke pakninger til f.eks. køleskabe, ovne, opvaskemaskiner m.v.

Returnering af varer
Der er 14 dages returret på varer i original emballage eller for varer som er i samme stand som da de blev leveret, ved returnering opkræves et returneringsgebyr på 15%, dog min kr. 500,00 samt fragtomkostninger. Fragtomkostninger for returnering er:
Køkkenudstyr op til 30 kg. incl. emballage kr. 450,00
Køkkenudstyr over 30 kg. incl. emballage kr 1.250,00
Køkkenudstyr over 50 kg. incl. emballage kr 1.750,00
Køkkenudstyr over 100 kg. incl. emballage kr 2.250,00
Køkkenudstyr over 200 kg. incl. emballage kr 3.250,00
Emhætter fra 100 cm bredde kr. 1.250,00

Ved returnering fra ikke brofaste øer tillægges fragtgebyr. Ved returnering af varer skal dette aftales med Maxigastro, efter indgået returaftale afhentes varen af Maxigastro og krediteres. Ved kreditering tilbagebetales købsbeløbet og returfragt tillægges. Anmodning om returnering og afhentning af varer kan ske ved at sende en mail her. Specialproducerede varer eller varer taget hjem efter bestilling (skaffevarer) kan ikke returneres. Har du modtaget en defekt var skal du sende en reklamation, ved modtagelse af defekte varer gælder de almindelige betingelser for service. Maxigastro forbeholder sig ret til at udbedre skaden eller ombytte en defekt vare, som ikke er returneret indenfor fristen for returret. Ved fejlleverancer gør det sig gældende, at varen skal returneres indenfor 14 dage - ved beder dig om straks ved en fejllevering at kontakte os. Ved overskridelse af de 14 dages returneringsperiode forbeholder vi os ret til at afvise returnering eller ombytning. Varer der har været udpakket betragtes som værende brugte og kan derfor ikke returneres. Yderligere kan køle/fryseprodukter ikke returneres da vores underleverandører ikke tager disse retur grundet risiko for kontaminering. Skaffevarer kan ikke returneres - det vil fremgå af webshoppen hvilke varer der er skaffevarer - ud over dette er skaffevarer bl.a., reservedele til maskiner, rør til f.eks. emhætter, motorer til emhætter samt forbrugsstoffer. Yderligere kan køle/fryseprodukter ikke returneres da vores underleverandører ikke tager disse retur grundet risiko for kontaminering. I visse tilfælde kan køle/fryseprodukter kræve en efterjustering udført af et aut. kølefirma, det kan f.eks. være i tilfælde hvor der kræves meget præcis køletemperatur. Denne service medfølger ikke ved køb men skal bestilles som ekstra installationsservice.

Levering
Produkter bestilt på Maxigastro leveres af vores underleverandører til den angivede bestillingsadresse, efter udført bestilling kan leveringsadressen ikke ændres. Levering sker med GRATIS fragt til brofaste øer. Som køber er du forpligtet til straks ved varens modtagelse at kontrollere den leverede vare er den aftalte. Har varen taget skade under transport skal du straks reklamere til fragtfører/vognmand. Hvis det skal være muligt, at holde transportøren erstatningsansvarlig, skal fragtskader noteres på fragtbrevet. Når der ikke, ved modtagelsen, noteres at varen er beskadiget eller er modtaget med forbehold, modtages den som ubeskadiget ved levering. Det er derfor meget vigtigt, at du kontrollerer forsendelsen straks og imens chaufføren er til stede. Modtager du forsendelsen, uden at undersøge dens tilstand og eventuelle transportskader eller forbehold for transportskader, derfor ikke noteres på fragtbrevet, risikerer du, at du selv hæfter for skader, der er opstået under transporten. Leverancer med fragtmand sker på en af os oplyst leveringsdag. Hvis leverancen ikke kan modtages opkræves et fragtgebyr på kr. 400,00 excl. moms. Leverancer sker med fragtmand og kan desværre ikke i alle tilfælde "trackes" online, ligesom vi heller ikke kan love vognmanden ringer inden levering. Vi bestræber os på at leverer så hurtigt som muligt, ved forsinkelser i levering kan varen ikke nægtes modtaget, hvis dette sker eller hvis varen afbestilles betragtes dette som en returnering og udføres efter vores regler for dette.

Produkter skal installeres af en aut. servicemontør for at opretholde garantien. Er der tvivl om tilslutningen, så kontakt vores tekniske afdeling. Garantien bortfalder for produkter der er tilsluttet forkert eller ikke tilsluttes af en aut. servicemontør.

Ved evt. udsolgt varer forsøger Maxigastro at finde et tilsvarende produkt, som leveres i stedet for det bestilte.

Forbehold
Der tages forbehold for prisstigninger, taste- og trykfejl samt eventuelt udsolgte varer samt ændringer i specifikationer. Ved levering af skaffevarer opgives en estimeret leveringstid, som er afgivet af Maxigastro's leverandør, denne leveringsdato er vejledende og kan uden forudgående varsel ændres, da Maxigastro ikke er ansvarlig for leverandørens forsinkelser i produktion eller transport.

Service
Betingelserne for køb hos Maxigastro afviger fra købelovens normale bestemmelser, hvis du handler som virksomhed. Maxigastro benytter sig af købelovens bestemmelse om aftalefrihed mellem virksomheder. Maxigastro yder 1 års reklamationsret overfor virksomheder, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker kun ved korrekt brug af produktet og dækker derfor ikke ved f.eks. slitage eller skader opstået ved forkert betjening eller manglende vedligeholdelse samt uautoriserede indgreb samt fragtskader. Eventuelle fejl skal meddeles Maxigastro indenfor rimelig tid, varer ombyttes kun i særlige tilfælde. Evt. reparationer skal udføres af en af Maxigastro henvist servicemontør eller en af kunden valgt autoriseret montør. Der ydes som udgangspunkt 12 måneders garanti på alle produkter fra Maxigastro, garantien omfatter udelukkende de benyttede reservedele og ikke servicemontørens tidsforbrug, som faktureres efter regning. Produkter skal installeres af en aut. servicemontør for at opretholde garantien. 

Ved køb af serviceaftale
En serviceaftale på en maskine dækker ved almindeligt brug af udstyret. Servicetilkald kan ske ved at kontakte os på mail, vi kan ikke garantere service samme dag som du foretager dit servicetilkald. Ved hasteopgaver kan vi benytte eksterne servicemontører, disse er ikke gældende som en del af serviceaftalen - du vil blive gjort opmærksom på, hvis der benyttes en ekstern servicemontør og det helt dit eget valg om du vil afvente vores besøg eller have besøg af en ekstern servicemontør.

Vores serviceaftale dækker timeløn op til 12 timer årligt samt reservedele i serviceperioden. Servicetimer ud over dette faktureres efter gældende takst.